Trogir Trogir

Trogir – Milna – Hvar – Vela Luka – Mljet (Polace) – Lumbarda (Korczula) – Korcula – Sucoraj – Jelsa (Vrboska) – Brać – Trogir

 


Dzień 1

Rejs rozpoczniemy w marinie Seget w Trogirze. Pierwszym celem podróży jest zachodnia część wyspy Brać. Zakotwiczymy w marinie przy wejściu do dużej zatoki, na końcu której znajduje się miejscowość Milna. Milna to jedno z najbardziej harmonijnych małych miejscowości urbanizmu barokowego na wybrzeżu dalmatyńskim. W miasteczku jest wiele restauracji w których można spróbować lokalnej kuchni.

Dzień 2
Atrakcją tego dnia będzie słynąca z największej liczby słonecznych dni w roku lawendowa wyspa Hvar, której miasto, także Hvar, bogate jest w zabytki z czasów wpływów weneckich, zachęcające do spacerów marmurowymi ulicami starówki. Na śmiałków czeka niezdobyta twierdza górująca nad zatoką, skąd można zobaczyć prześliczną panoramę okolicy. Po powrocie na jacht skierujemy się w kierunku wyspy Korczula do miejscowości Vela Luka położonej na jej zachodnim brzegu, w głębokiej i dużej zatoce. W zatoce będziemy stali na kotwicy. Pontonem dostaniemy się na brzeg, gdzie będziemy mogli spędzić przyjemny wieczór w jednej z licznych dyskotek. Vela Luka jest największym miastem na wyspie Korczula.

Dzień 3
Przed nami ponad 40 mil morskich żeglugi na wyspę Mljet.
Po całym dniu żeglugi staniemy na kotwicy w zatoce Polace przy wyspie Mljet. Mlejt – zielona wyspa należąca do Dalmacji wymieniana jest jako jedna z 10 najpiękniejszych wysp na świecie. Słynie z zabytków oraz starożytnych legend. Ta najsłynniejsza opowiada o miłości między nimfą Calypso a Odyseuszem, który zachwycony urodą nimfy i wyspy osiadł tutaj na długie 7 lat. Na wyspie wiele restauracji, barów, wypożyczalni rowerów i skuterów.

Dzień 4
Przed południem czas wolny na fakultatywną wycieczkę do parku narodowego. Park Narodowy Mjet, obejmuje 2 słone jeziora oraz malutką, piękną wysepkę św. Marii, z benedyktyńskim klasztorem z XII wieku oraz renesansową basztą obronną. Na wyspę można się dostać tylko statkiem parku narodowego, do którego dowozi nas bus. Cena biletu wstępu do parku około 90 HRK (w cenie przejazd busem, statkiem oraz zwiedzanie klasztoru). Można również wypożyczyć rower i samodzielnie udać się na zwiedzanie uroczej wyspy, gdzie znajduje się m.in. Jaskinia Odyseusza koło wsi Babino Polje, która była podobno schronieniem króla Itaki.
Po południu popłyniemy na wyspę Korčula, do mariny Lumbarda, gdzie zostaniemy na noc.

Dzień 5
Kolejną atrakcją naszego rejsu będzie Korčula. Podobno wyspa była miejscem rodzinnym pięknej Kerkiry – bohaterki greckiej mitologii, której Korczula zawdzięcza swoją nazwę. Tutaj miał także swój dom światowej sławy podróżnik Marco Polo. Korčula słynie również jako „wyspa wina”, gdzie wytwarza się m.in. Pošip i Rukatac.
Już z morza możemy dostrzec masywne mury ciasno opinające starówkę. Warto pospacerować po murach oraz wspiąć się na wieżę domu podróżnika i stamtąd podziwiać zwartą zabudowę starego miasta. Po zwiedzeniu miasteczka popłyniemy na wschodni kraniec wyspy Hvar, do miejscowości Sucuraj. Noc spędzimy w porcie miejskim. Znajduje się tam mała pizzeria Guido, gdzie oprócz doskonałej pizzy możemy degustować chorwackie wina.

Dzień 6
W kolejnym dniu popłyniemy wzdłuż północnego brzegu wyspy Hvar. Naszym celem będzie miejscowość Jelsa, miła dla oka, czysta, towarzyska, przyjazna gościom i podróżnym. Położona pomiędzy wzgórzami, jest perełką pośród malowniczych, dalmatyńskich miejscowości. Charakteryzuje się ciekawą architekturą, wąskich kamiennych uliczek i placyków. Spacerując wąskimi uliczkami pnącymi się na wzgórza mamy wspaniały widok na całą zatokę. Warto usiąść na chwilę w jednej z licznych winiarni i spróbować niezwykłego lokalnego wina i słodkich migdałów.
Na noc rzucimy cumy w marinie ACI Vrboska. Wieczorem można udać się na spacer do miasteczka. Idąc wzdłuż zatoki dochodzimy do przepięknej malutkiej wysepki na środku której rośnie palma. Kamienne mostki przerzucone nad wodą przywodzą na myśl Wenecję. Dlatego też Vrboska nazywana jest czasami Małą Wenecją.

Dzień 7
Płynąc wzdłuż wyspy Brać, zobaczymy znany cypel „Zlatni Rat". Jest to jedna z najpiękniejszych plaż na Adriatyku i – jak mówi wielu ludzi – jedyna plaża na świecie prostopadle położona w stosunku do brzegu. W jednej z licznych zatok zobaczymy również bunkry wykute w skale dla marynarki wojennej. Zatrzymamy się zatoce Blaca. Na ciekawych świata czeka wykuta w skale obronna pustelnia zbudowana dla ochrony przed piratami. Aby dotrzeć do tego punktu widokowego trzeba pokonać malowniczy wąwóz i wspiąć się na górę (oznakowaną trasą). Ci, którzy nie zdecydowali się na wycieczkę, będą mogli skorzystać z kąpieli w zatoce. Następnie zobaczymy malowniczą wyspę Solta i wieczorem rzucimy cumy w marinie Seget w Trogirze.

Dzień 8
Zakończenie rejsu, czas wolny, możliwość zwiedzenia pięknego miasta Trogir.

 

DODATKOWE ATRAKCJE W CHORWACJI
Uczestników chętnych do zakosztowania atrakcji dostępnych także w głębi lądu zapraszamy na jednodniowe imprezy w grupach dobrze już sobie znanych osób. W przygotowanej ofercie każdy znajdzie coś dla siebie, począwszy od miłośników relaksu i plażowania po zdobywców, poszukujących wyzwań i zastrzyku adrenaliny. Atrakcje dostępne na tej trasie to: wodospady Krki, wędkowanie, nurkowanie.

2. TERMINY i CENY

Zapisz się na rejs - Rezerwacja

 

nr rejsu

termin

jacht Oceanis 411

jacht Oceanis 423

Wolne miejsca!

cena rejsu [PLN]

cena rejsu [PLN]

05 Chorwacja (C)

11.07 - 18.07.2015

2 299

----

07 Chorwacja (C)

25.07 - 01.08.2015

2 199

---

09 Chorwacja (C)

08.08 - 15.08.2015

2 399

----

13 Chorwacja (C)

05.09 - 12.09.2015

2 199

0


Zapisz się na rejs - Rezerwacja


Cena obejmuje:

  • 7 noclegów na jachcie,
  • 7-dniowe pełne wyżywienie pełne wyżywienie w czasie dni rejsu (śniadania i obiadokolacje przygotowywane przez uczestników z produktów zakupionych przez nas w Polsce, w tym napoje: kawa, herbata, woda mineralna)
  • ubezpieczenie turystyczne (KL 10 000 EUR, NNW 2000 EUR, bagaż podróżny 200 EUR),
  • opiekę Kapitana Jachtu,
  • paliwo do jachtu,
  • wszelkie opłaty portowe.

 

Cena nie obejmuje:

  • kosztów dojazdu i powrotu z Chorwacji,
  • biletów wstępu do muzeów i parków narodowych,
  • lokalnego podatku turystycznego w wysokości 1 EUR dziennie od osoby (7 EUR za 1 osobę za cały rejs, płatne u Kapitana jachtu),
  • kosztów usług dodatkowych i wycieczek fakultatywnych.


* Przy zaokrętowaniu na jacht pobierana jest kaucja w wysokości 50 EUR, zwracana przy wyokrętowaniu.

* Istnieje możliwość dokonania dopłaty do kabiny 1-osobowej. Dodatkowy koszt jest równy cenie rejsu pomniejszonej o 200 zł. W przypadku zainteresowania prosimy o kontakt z naszym biurem.

 

 

ZAREZERWUJ REJS!

  • telefonicznie
    +48 513 060 636, +48 513 366 146
  • e-mailowo
    Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Wypełnij formularz zgłoszeniowy! Po wypełnieniu i przesłaniu formularza, otrzymasz e-mailem ZGŁOSZENIE-UMOWĘ udziału w rejsie i WARUNKI UCZESTNICTWA. Miejsce na jachcie gwarantujemy po podpisaniu i odesłaniu tych dokumentów na adres siedziby naszej firmy oraz dokonaniu wpłaty zaliczki w wysokości 700,00 zł. Wpłata pozostałej części należności za rejs powinna być dokonana najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem imprezy.

 

 

DOJAZD NA REJS I POWRÓT
Dojazd we własnym zakresie. W porcie jachtowym można zostawić samochód na parkingu (niestrzeżonym). Orientacyjny koszt postoju – ok. 10 euro dziennie.
Dla osób, które nie korzystają z transportu własnego, proponujemy dojazd i powrót luksusowymi autokarami renomowanej firmy Retman, (klimatyzacja, TV, WC) z następujących miejscowości: Warszawy i Wrocławia w cenie 474 zł oraz z Częstochowy, Katowic, Opola, Żor, Bielska Białej i Cieszyna w cenie 444 zł. Możliwość wykupienia transportu gwarantujemy w przypadku dokonaniu zapisu na rejs na 45 dni przed rozpoczęciem rejsu. W przypadku późniejszego wykupienia rejsu ceny za przejazd nie zmieniają się, nie gwarantujemy natomiast dostępności miejsc w autokarze. Podkreślamy, że transport odbywa się na warunkach określonych przez przewoźnika. M.in. oznacza to, że z Warszawy lub z Wrocławia Uczestnicy rejsu mogą być dowiezieni do Katowic tzw. „antenką” (i analogicznie z powrotem)

 

PROGRAM REJSU (dla dojazdu autokarowego)

Piątek – wyjazd
08:30 – Zbiórka w Warszawie (Dworzec Zachodni PKS, stanowisko 13-14, Aleje Jerozolimskie 144)
09:00 – Planowy wyjazd autokaru (lub antenki)
09:30 – Zbiórka we Wrocławiu (ul. Ślężna, parking przy wzgórzu Andersa naprzeciw Akademii Ekonomicznej)
10:00 – planowy wyjazd autokaru (lub antenki)
14:00 – Przyjazd do Katowic – zbiórka w Katowicach (Parking CGF ul. Mickiewicza 23)
14:30 – planowy wyjazd autokaru

Sobota – 1. dzień rejsu
10:15 – przyjazd do mariny (portu jachtowego) Seget w Trogirze
10:15-15:00 – czas wolny
15:00-16:00 – zaokrętowanie, szkolenie z obsługi instalacji jachtowych
16:00 – rozpoczęcie rejsu
19:00 – przypłynięcie do mariny w Milnej

Niedziela – 2. dzień rejsu
08:00-09:00 – śniadanie
09:00 - wypłynięcie
12:00-15:00 - planowany postój na kotwicy, czas na zwiedzanie Hvaru
15:00 - wypłynięcie z Hvaru
20:00 – przypłynięcie do zatoki Vela Luka, postój na bojce lub kotwicy.

Poniedziałek – 3. dzień rejsu
08:00-09:00 – śniadanie
09:00 – wypłynięcie
19:30-20:30 – przypłynięcie do zatoki wyspie Mljet, nocleg na kotwicy

Wtorek – 4. dzień rejsu
08:00-09:00 – śniadanie
09:00 – 14:30 - czas wolny, możliwość wycieczki do parku narodowego Mljet
15:00 – wypłynięcie z wyspy Mljet
18:30-19:30 - przypłynięcie mariny Lumbarda na wyspie Korcula

Środa – 5. dzień rejsu
07:00-08:00 – śniadanie
08:00 – wypłynięcie,
09:00-12:30 - planowany postój na kotwicy, czas na zwiedzanie miasteczka Korcula
12:30 - wypłynięcie z Korculi
18:00-19:00 – przypłynięcie miasteczka Sucuraj, postój w porcie miejskim

Czwartek – 6. dzień rejsu
08:00-09:00 – śniadanie
09:00 – wypłynięcie
15:00-18:00 – planowany postój na kotwicy, czas na zwiedzanie miasteczka Jelsa
18:00 - wypłynięcie z Jelsy
18:30 - 19:00 przypłynięcie do mariny ACI Vrboska

Piątek – 7. dzień rejsu
08:00-09:00 – śniadanie
09:00 – wypłynięcie
12:00-15:00 - planowany postój w zatoce przy pustelni, możliwość wycieczki do Pustelni Blaca
19:00-20:00 – przypłynięcie do mariny Seget w Trogirze

Sobota – 8. dzień rejsu
08:00-09:00 – śniadanie
09:00-09:30 – wyokrętowanie, zakończenie rejsu
09:30-18:30 – czas wolny
18:30 – zbiórka w miejscu odjazdu autokaru
18:50 – planowy wyjazd autokaru

Niedziela – powrót
13:15 – planowany przyjazd do Katowic (parking CGF ul. Mickiewicza 23)
17:00 – planowany przyjazd do Wrocławia (ul. Ślężna, parking przy wzgórzu Andersa naprzeciw Akademii Ekonomicznej)
18:30 – planowany przyjazd do Warszawy (Dworzec Zachodni PKS, stanowisko 13-14, Aleje Jerozolimskie 144)

Uwaga: Należy pamiętać, że jest to rejs morski, dlatego przedstawiony plan trasy jest ramowy i może ulec zmianie. Ostateczną decyzję co do trasy podejmuje Kapitan jachtu. Będzie to zależne od warunków pogodowych i sprawności Uczestników rejsu. Przypominamy też, że w chorwackich marinach obowiązuje bezwzględna cisza nocna od godziny 23:00. W trosce o komfort wszystkich Uczestników rejsu na jachcie także wprowadzamy ciszę nocną od godziny 23:00. Godziny przyjazdu autokaru do Chorwacji i z powrotem do Polski podane są orientacyjnie.

 

INFORMACJE O WARUNKACH NA JACHCIE I PODCZAS REJSU

Termin rejsu obejmuje zaokrętowanie na jacht w sobotę i wyokrętowanie w następną sobotę. Rejs odbywa się na jachcie klasy Oceanis 423 lub jachcie Oceanis 411 (w zależności od wybranego terminu i ceny).
Na jachcie Oceanis 423 płynie 9-ciu Uczestników rejsu i Kapitan Jachtu (skipper). Uczestnicy rejsu zakwaterowani są w czterech kabinach dwuosobowych oraz w mesie.
Na jachcie Oceanis 411 płynie 9-ciu Uczestników rejsu i Kapitan Jachtu (skipper). Uczestnicy rejsu zakwaterowani są w czterech kabinach dwuosobowych i w mesie. O doborze kabin i koi na jachcie decyduje kolejność zapisów.

Opis jachtu Oceanis 411: rok produkcji: 2002, długość: 12,71 m, szerokość: 3,94 m, zanurzenie: 1,70 m, wyporność: 8.200 kg, powierzchnia żagli: 89,00 mkw., koło sterowe z autopilotem, echosonda, wiatromierz, GPS, UKF, moc silnika: 56 KM, ciepła i zimna woda (pojemność zbiornika na wodę: 540 l), radio/CD.

 

Opis jachtu Oceanis Clipper 423: rok produkcji: 2005, długość: 13,09 m, szerokość: 3,90 m, zanurzenie: 2,10 m, wyporność: 8.800 kg, powierzchnia żagli: 83,00 mkw., koło sterowe z autopilotem, echosonda, wiatromierz, GPS, UKF, moc silnika: 55 KM, ciepła i zimna woda (pojemność zbiornika na wodę: 540 l), radio/CD.


Warunki zakwaterowania:
Uczestnicy rejsu zakwaterowani są w czterech kabinach dwuosobowych oraz w mesie . Trzy kabiny z łóżkami małżeńskimi i jedna z piętrowymi. O ostatecznym doborze kabin i koi na jachcie decyduje kolejność zapisów.

Pościel: na wyposażeniu jachtu.
Ręczniki: we własnym zakresie.
Podstawowe środki higieny: na wyposażeniu jachtu.

Korzystanie z toalet: na jachcie znajdują się dwie toalety z prysznicami, z których korzysta się podczas żeglugi. Podczas postoju w porcie korzystanie z toalet jachtowych jest zabronione. Do dyspozycji gości (nieodpłatnie) są dobrze wyposażone toalety i prysznice w portach jachtowych (marinach). Na rufie jachtu znajduje się prysznic (z ciepłą wodą), który jest bardzo przydatny po kąpieli w słonym Adriatyku (np. podczas postoju w zatokach).

Wyposażenie kuchni: zastawa kuchenna dla 10-ciu osób oraz lodówka, kuchenka gazowa i zlewozmywak.

Wyżywienie: śniadania i obiadokolacje przygotowywane na jachcie przez Uczestników rejsu z produktów zakupionych przez nas w Polsce (na miejscu kupujemy świeże pieczywo i warzywa), w tym napoje: kawa, herbata, woda mineralna.

Prąd (ładowanie telefonów komórkowych i aparatów fotograficznych): na jachcie zamontowane są gniazdka na prąd zmienny 230 V. Korzystanie z nich możliwe jest tylko podczas postoju w portach.

Podstawowe leki: na jachcie znajduje się apteczka wyposażona w podstawowe środki opatrunkowe. Wszelkie pozostałe leki, w tym środki przeciwbólowe – we własnym zakresie.

Obuwie: miękkie, sportowe, najlepiej na białej podeszwie.

Bagaż: miękka torba, sugerujemy zabranie ze sobą rozsądnej ilości bagażu (szafki na jachcie mają ograniczoną pojemność), niedopuszczalne są plecaki ze stelażem.


Co warto zabrać na rejs:

– ważny dowód lub paszport (obowiązkowo)
– maskę, rurkę i płetwy
– nakrycie głowy i okulary przeciwsłoneczne
– krem z filtrem
– buty do wody (w Adriatyku spotyka się jeżowce, nie zalecamy wchodzenia do morza boso)
– ubranie dostosowane do słonecznej pogody (latem w Chorwacji temperatury przekraczają 30 st. C)
– lekki polar (zdarzają się chłodniejsze wieczory)
– aparat fotograficzny, kamerę etc.

 

Podczas rejsu zaplanowane są noclegi zarówno w luksusowych marinach (portach jachtowych), jak też na kotwicowiskach lub przy bojach (w tym przypadku korzystamy z sanitariatów na jachcie). Decyzję o takim zaplanowaniu trasy podjęliśmy mając na uwadze zapewnienie Państwu możliwości obcowania z niezwykłą przyrodą Chorwacji, co nie zawsze jest możliwe podczas noclegu w luksusowej, ale jednak wybetonowanej marinie.


Do obowiązków Uczestników należy okazywanie pomocy Kapitanowi jachtu w manewrach portowych oraz podczas cumowania przy boi lub na kotwicy, jak również przygotowywanie posiłków i utrzymywanie porządku na jachcie. Istnieje możliwość czynnego brania udziału w prowadzeniu jachtu pod okiem Kapitana jachtu (za wyjątkiem manewrów portowych) oraz pełnienia wacht, obserwacji itp. Podczas rejsu Kapitan jachtu przeprowadzi szkolenie z obsługi urządzeń znajdujących się na jachcie.


Na życzenie Uczestnika po zakończeniu rejsu Kapitan jachtu wystawi Uczestnikowi Opinię wraz z Wyciągiem z Dziennika Jachtowego, które stanowią dokument potwierdzający odbycie stażu.


W dniu rozpoczęcia rejsu (w czasie pomiędzy opuszczeniem autokaru i zaokrętowaniem) oraz w dniu zakończenia rejsu (w czasie pomiędzy wyokrętowaniem i wejściem do autokaru) bagaże Uczestników – zgodnie ze zwyczajami obowiązującymi w chorwackich marinach – są złożone na terenie mariny niedaleko jachtu. Ze względów logistycznych nie jesteśmy w stanie zapewnić opieki nad Państwa bagażami. Jednak dotychczas nie odnotowaliśmy przypadku zaginięcia lub kradzieży żadnego bagażu.

Zapisz się na rejs - Rezerwacja